Honda a devenit prima echipă de Formula 1 care cade victimă crizei economice mondiale.
Directorii echipei Honda Racing, Ross Brawn şi Nick Fry, au anunţat ieri că echipa nu va lua startul în sezonul următor al "Marelui Circ". Brawn şi Fry au anunţat personalul echipei că bugetul uzinei Honda din Tokyo este suficient doar pentru încă trei luni de activitate. În această perioadă va fi terminată producţia noului monopost Honda, care ar fi trebuit să fie maşina de concurs a britanicului Jenson Button şi a brazilianului Rubens Barichello. Piloţii vor efectua teste cu noul monopost, planul constuctorului fiind să găsească rapid un cumpărător pentru echipă.
Deşi nu părea afectată de criza economică mondială, echipa de Formula 1 a producătorului japonez Honda a fost condamnată de rezultatele slabe înregistrate de companie pe piaţa americană, unde vânzătile Honda au scăzut cu 32%.
Mai mulţi constructori importanţi ar putea să urmeze exemplul dat de Honda şi să se retragă din calendarul competiţional al anului viitor.Toyota a cheltuit peste 350 de milioane de euro pe sezon şi nu a reuşit să câştige nicio cursă. Toyota a înregistrat de asemenea pierderi însemnate ale vânzărilor, de 34 la sută, pe piaţa americană, şi ar putea aborda o strategie similară conaţionalilor de la Honda.
A treia retragere a gigantului nipon
Fondatorul Honda, Soichiro Honda, fost pilot curse în anii '20 şi '30, a dus Honda pe prima scenă a curselor de motociclism şi Formula 1. Honda a debutat în "Marele Circ" în 1964 şi a obţinut prima victorie un an mai târziu, când Richie Ginther s-a impus pe circuitul de la Mexico City. John Surtees a obţinut a doua victorie în cursele de Formula 1 în 1967, însă, după doar câteva luni, echipa a fost forţată să se retragă.
Honda a revenit în 1984 alături de Williams. Keke Rosberg a câştigat p