Situatia economica precara din Marea Britanie face victime in randul barurilor britanice si schimba obiceiurile consumatorilor care se gandesc de doua ori inainte de a iesi in oras din cauza preturilor mari.
Robert Munro isi face cumparaturile din magazinele de bauturi alcoolice din Londra zilele acestea.
In conditiile in care volumul cheltuielilor lui creste si economia britanica este pe punctul de a intra in recesiune, zugravul isi strange punga si renunta la noptile in oras si consuma acasa bautura de seara, scrie Bloomberg.
"Este din ce in ce mai scump sa mergi la un pub sa bei ceva", a marturisit Munro, in varsta de 55 ani, liber-profesionist. "Platesti un pret exagerat pentru un pint, iar acasa poti sa bei aceeasi cantitate la jumatate de pret." Pintul este o unitate de masura, echivalentul a 0,57 litri.
Cinci pub-uri britanice isi inchid portile in fiecare zi, conform Asociatiei Britanice a Berii si a Puburilor (BBPA), in conditiile in care bautul acasa a devenit noua moda ce a inlocuit iesitul in oras. Acest obicei ar putea afecta producatorii de bere, precum Heineken si Carlsberg, mai mult decat producatorii de bauturi spirtoase, cum este cazul Diageo, deoarece companiile de profil isi obtin majoritatea veniturilor din Marea Britanie in baruri, unde profitabilitatea poate fi dubla comparativ cu cea din outlet-urile sectorului de retail.
Vanzarile de bere in pub-uri, cunoscute ca "on-trade" in Marea Britanie, au scazut cu 8,1% in trimestrul al treilea, echivalentul a 1,1 milioane de pinti mai putin pe zi, conform BBPA. "Puternicele declinuri ale vanzarilor de bere sunt o problema pentru marjele de profit", a declarat Joergen Ramussen, director executiv al Carlsberg. "Fiind cel mai profitabil segment, a devenit o problema pentru noi si pentru toti ceilalti."
Marea Britanie, stat a carui economie s-a contractat in trime