O reclama controversata a lantului de restaurante fast-food ii portretizeaza pe taranii transilvaneni ca pe o populatie inapoiata.
Imaginea taranilor transilvaneni este folosita, alaturi de cea a locuitorilor Thailandei si Groenlandei, pentru a defini populatiile indigene sarace, intr-o campanie publicitara a Burger King care se vrea a fi "cel mai autentic test culinar" si care a generat deja, inainte de lansare, o serie de critici.
Campania globala, intitulata "Whopper Virgins", care ruleaza deja un clip introductiv pe pagina campaniei (www.whoppervirgins.com) si care va fi lansata oficial pe 6 decembrie, are ca obiectiv sa convinga consumatorii ca hamburgerii Whopper sunt mai gustosi si mai apreciati decat cele ale lantului rival, McDonald’s, folosind in acest sens niste reclame video prin care internautii sunt directionati catre pagina de internet a campaniei.
Ziarul britanic The Telegraph critica clipul, considerandu-l insultator, exploatator si anticoncurential. De cand a fost disponibil clipul video, in jurul datei de 30 noiembrie, in care apar doar indigenii thailandezi, blogosferele americane au explodat , majoritatea internautilor criticand abordarea. Din reclama se intelege ca reprezentantii firmei Burger King ii conving pe "subiecti", gasiti langa baraci sau in carute, sa vina in SUA si sa guste din produs. Ei sunt adusi cu avionul, insotiti tot timpul de acesti reprezentanti, care, ocrotitor, ii pun sa aleaga produsul cel mai bun. Finalul: hamburgerul Whopper Virgins este declarat cel mai bun!
Pe principiul comparatiei cu un produs al concurentei, scenariul spoturilor ii prezinta pe tarani ca pe niste profani ai preparatelor de tip fast-food, care, la prima degustare de hamburgeri din viata lor, decid ca noul produs al Burger King, numit Whopper, este mai bun decat Big Mac-ul de la McDonald’s. "Daca vreti o opini