Mereu m-am intrebat ce legatura au pneurile cu frumusetea si senzualitatea femeilor din calendarul Pirelli si de ce au ales italienii acest tip de marketing.
A trebuit sa merg la evenimentul de lansare ca sa inteleg puterea de atractie pe care o exercita calendarul tocmai prin arta cu care reuseste sa impacheteze un mesaj grav, serios, intr-un ambalaj cat se poate de seducator.
Din 1964 si pana astazi, cu o pauza intre 1975 si 1983, Pirelli a construit poate cel mai celebru calendar din lume, cladindu-si astfel si propria imagine. La Berlin, intr-o locatie plina de semnificatii - The Station, istoricul depou feroviar ce facea legatura, la finele secolului al 19-lea, cu Dresda, Viena si Praga - a fost lansata editia din 2009. Fotograf: celebrul Peter Beard; decorul ales de el: Botswana (Beard face naveta intre New York si Kenya de peste treizeci de ani. Tot el a selectat si fetele, intr-un casting despre care spune ca este cel mai placut lucru din tot evenimentul).
Astfel, dupa editia asiatica de anul trecut, unde Patrick Demarchelier a contopit perfect atmosfera din vechile case de ceai cu modernismul actualului Shanghai, Pirelli s-a mutat pentru 2009 intr-unul dintre putinele locuri din Africa ce au ramas inca salbatice, libere si nestricate de om: delta raului Okavango si peisajul arid al Desertului Kalahari.
In spatele fiecarei poze sta o poveste si filmul "making of" al calendarului deseneaza foarte inspirat atat curajul si umilinta modelelor in fata naturii (fetele s-au scaldat in noroi langa elefantii de cateva tone, s-au urcat in copaci inalti de cativa zeci de metri si s-au lasat "calcate" de niste vietati cu multe, multe picioare), cat si fragilitatea naturii in fata umanitatii. Si mesajul este clar: deja nu mai e de-ajuns sa incetam cu distrugerile, e timpul sa reconstruim, sa replantam si sa batem in retragere, pentru ca alt