Directorii executivi ai General Motors si Chrysler iau in considerare posibilitatea acceptarii unui faliment prestabilit, ca un ultim pret pe care trebuie sa il plateasca pentru a primi un ajutor guvernamental salvator in valoare de mai multe miliarde de dolari, potrivit unor surse apropiate, scrie Bloomberg.
Cei mai puternici executivi ai industriei auto americane au avertizat ca un faliment ar conduce la lichidarea colosilor in conditiile in care clientii au abandonat companiile. Staff-ul a trei membri ai Congresului au discutat cu experti in restructurari si i-au intrebat pe acestia daca un faliment prestablit - ce a rezultat in urma negocierilor cu muncitorii, creditorii si debitorii - ar putea fi folosit pentru o reorganizare a industriei fara sa mai fie necesara lichidarea, conform unor surse apropiate acestui caz.
"Este esential pentru Congres sa colaboreze in problema falimentului si sa il considere o optiune pentru a putea intelege de la persoane obiective care sunt riscurile si oportunitatile pe care le presupune", spune Alan Gover de la White & Case, avocat principal in cazuri de restructurare in valoare de 60 mld. dolari (47,5 mld. euro), ce aveau la baza datorii corporatiste.
Multe solutii la problemele financiare ale producatorilor auto sunt pe agenda de discutii de la Washington si in intreaga tara totodata, in randul oficialilor companiilor, creditorilor, uniunilor si al altor parti implicate, a rezumat discutiile interne o persoana ce a refuzat sa ii fie facuta publica identitatea.
Negocierile sunt impartite intre grupuri mici de discutii, fapt ce face ca propunerea unei solutii cum este cazul falimentului pana saptamana viitoare cel mai devreme sa fie putin probabila, a declarat aceeasi sursa.
Directorul executiv al GM, Rick Wagoner, a spus ca falimentul ar implica lichidarea, deoarece clientii ar refuza sa cumpere masi