Reactiile rapide, planificarile realiste si pastrarea angajatilor cu competente-cheie sunt principalele elemente care garanteaza reusita unui proces de restructurare la nivelul unei companii.
Restructurarea unei companii nu este neaparat un dezastru si ar putea fi privita ca o etapa normala din ciclul de viata al unei companii sau ca o reactie la criza pietei, au fost concluziile seminarului "Restructurarea si cresterea eficientei - cea mai sigura investitie a unei companii", organizat ieri de Ziarul Financiar si Romtelecom.
"Restructurarea unei companii nu trebuie perceputa ca un dezastru, nu este intotdeauna pasul de dinaintea falimentului sau a unei situatii de criza profunda", a spus Mihnea Radulescu, project manager la compania de consultanta in management Roland Berger. El a subliniat insa ca riscul reactiei intarziate la criza este faptul ca, pe masura ce situatia companiei se agraveaza, scade drastic numarul masurilor care pot fi luate pentru iesirea din criza.
"Restructurarea este dramatica doar pentru cei care nu vor schimbare", a subliniat la randul sau Radu Timis, presedintele si actionarul majoritar al CrisTim. El a adaugat ca oamenii tind sa opuna rezistenta la schimbare, insa rolul unui lider este sa-si faca angajatii sa inteleaga ca supravietuirea companiei depinde doar de deschiderea lor in fata schimbarii.
Harm Aben, directorul executiv pentru transformarea si dezvoltarea afacerii al Romtelecom, vede restructurarea ca un proces rapid care ajuta compania sa se pozitioneze mai bine pe piata. "Obiectivul major al restructurarii pe care am inceput-o anul trecut este cresterea profitabila a afacerilor. Ne-am sprijinit pe trei piloni: eficientizarea operatiunilor, orientarea catre client si castigarea de cota de piata prin imbunatatirea ofertei", a declarat Harm Aben.
Pe fondul crizei economice globale, pe piata locala