Aplicatia a strans 20.000 de utilizatori in primele trei zile de la lansare, fata de o estimare de 30.000 pentru un an intreg.
Furnizorul de servicii de telefonie fixa, internet si call-center Media Sat a lansat prima aplicatie romaneasca de comunicatii pe internet - Alonia, care ofera utilizatorilor servicii de mesagerie instantanee, apeluri telefonice, videoconferinta si transfer de fisiere.
"Intram pe mass-market si trecem dincolo de barierele infrastructurii fizice de operator alternativ de telefonie. Alonia nu a pornit de la ideea unei lupte directe cu Yahoo! Messenger sau Skype. Am vrut un serviciu transparent de comunicatii, pe care romanii din intreaga lume sa il poata accesa oriunde - o patrie a acestora pe internet", a declarat Liviu Gheorghe, directorul general al Media Sat.
Mai multe companii IT&C din regiune au dezvoltat aplicatii similare de comunicatii, cea mai cunoscuta fiind Gadu-Gadu din Polonia, care are aproape opt milioane de conturi inregistrate si este lider local, cu o cota de piata de peste 40%.
"Nu suntem in competitie cu Yahoo! pentru ca suntem un jucator local. Este un serviciu romanesc pentru romani si de aceea am ales sa lansam produsul pe 1 decembrie", explica Roxana Patrascu, directorul de dezvoltare al Media Sat.
Ea a adaugat ca soft-ul a avut un impact cu mult peste asteptarile initiale. "Estimasem ca intr-un an de zile vom avea 30.000 de utilizatori. La trei zile de la lansare, avem deja 20.000. Am fost luati prin surprindere, a fost ca un tsunami."
Citand date ale serviciului de monitorizare Google Analytics, Roxana Patrascu a precizat ca site-ul Alonia a avut 91.000 de vizitatori si 342.000 de pagini accesate in trei zile de la lansare. Majoritatea IP-urilor inregistrate provin din Romania, desi compania se astepta sa aiba un impact mai mare asupra comunitatilor de romani din afara tarii.