La etajul 11 al unei cadiri de birouri de pe strada 115 Est, colt cu 57 din New York, isi desfasoara activitatea - sub sloganul "Cunoasterea luxului si luxul cunoasterii" - Luxury Institute, autoritatea mondiala absoluta in materie de cercetare, prognozare si rating in domeniul bunurilor de lux.
Trebuie spus ca, in viziunea sa, luxul este definit de sintagme-cheie: calitate, functionalitate si fiabilitate prin design de inalta clasa.
Desi criza financiara mondiala ar trebui, aparent, sa dea o puternica lovitura mai ales acestui sector, pentru 2009 previziunile sunt moderat optimiste. Iar institutul newyorkez a identificat 7 tendinte principale in evolutia acestui domeniu in 2009 si in anul urmator.
1. Luxul traditional isi va accelera operatiunile pe internet, ca raspuns la influenta covarsitoare a inovatorilor. Lumea luxului a adoptat mult mai lent versiunea WEB 2.0, probabil dintr-un conservatorism bazat pe perceptia falsa ca "lucrurile de inalta clasa nu sunt pentru oricine, ci doar pentru cunoscatori, deci accesul la ele nu trebuie sa fie simplu ca un click". Ei bine, evolutia lumii globale impune cu necesitate acest upgrade.
2. Luxul va lua in seama, sub influenta Generatiilor X si Y, necesitatea adoptarii tehnologiilor comertului mobil. Procentul de clienti care achizitioneaza bunuri de lux prin intermediul telefoanelor mobile sau al laptopurilor creste spectaculos. Industria luxului va trebui sa devina un lider al comertului mobil, pentru ca viata si nevoile clientilor sai au devenit deja mobile si globaliste.
3. Pretul conteaza cu adevarat - luxul va face apel la creierul rational din nou. Ideea ca un produs de lux cu cat este mai scump - indiferent de calitatea functionalitatii, de fiabilitate, service si garantie - cu atat este mai atragator pentru clientii de top nu mai e actuala. Noii bogati nu mai sunt snobi, si-au ac