Cei 18 brăduţi, special creaţi pentru cea de-a opta ediţie a Festivalului Brazilor de Crăciun al Organizaţiei Salvaţi Copiii, au fost cumpăraţi cu sume cuprinse între 5.000 şi 40.000 de euro, la licitaţia care a avut loc joi seară, la Ramada North Hotel.
S-au adunat, în total, 349.300 de euro şi crema societăţii filantropice din toată ţara, care a cumpărat bilete la tombolă şi a licitat brăduţii făcuţi de câţiva dintre cei mai cunoscuţi designeri români, dar şi de personalităţi din alte domenii sau magazine de modă.
Chiar dacă au avut cea mai mare sumă de pornire de până acum, 174.000 de euro, banii strânşi anul acesta au fost „ca de criză“, la jumătate faţă de suma adunată anul trecut: peste 630.000 de euro. Licitaţia a fost prezentată de Andreea Raicu şi Andi Moisescu, membri şi în comitetul de organizare a festivalului, cărora li s-a alăturat şi Lucian Mândruţă.
Tombolă caritabilă
Cel mai scump brăduţ vândut la licitaţie, şi care a obţinut cele mai mari sponsorizări, a fost cel făcut de micuţii de la „Salvaţi Copiii“, care a reuşit să strângă 40.000 de euro. A fost sponsorizat de Elan Schwartzenberg (20.000 de euro), Ion Rădulea (5.000 de euro), Raiffeisen Bank (4.000 de euro), BBDO România (3.000 de euro), Henkel (3.000 de euro), Marius Ivan (3.000 de euro) şi Gheorghe Hagi (2.000 de euro).
Au mai fost vânduţi, cu câte 20.000 de euro, brazii creaţi de Irina Marinescu, Lena Criveanu, Ioan Nemţoi, Mihaela Glăvan şi Hatice Soysev Kolat, bradul celor de la Togo Design, dar şi cel al lui Stephan Pelger. Pe lângă sumele strânse prin licitaţia brazilor, s-au vândut şi bilete în valoare de 75 de lei bucata, la o tombolă. Cele 400 de premii la tombolă au fost tot pentru copii.
Au mai cumpărat brăduţi Camelia Şucu şi cele două fiice ale sale, Oana şi Cristina, Dan Fischer şi Marian Alecu, Henkel R