» Japonezii nu mai pot sustine bugetul anual de circa 500 de milioane de dolari al echipei de F1.
» In F1 nu dispar numai echipe, ci si Mari Premii de traditie.
Anunt-soc, ieri, in formula 1! Honda, al doilea constructor de automobile din Japonia, si-a anuntat vineri, la Tokyo, retragerea din Marele Circ din cauza crizei economice mondiale. "Aceasta decizie dificila a fost luat ca urmare a degradarii rapide a situatiei din industria producatoare de automobile", a anuntat Takeo Fukui, presedintele Honda Motor. El a mentionat ca societatea nu a luat o decizie privind vanzarea eventuala a echipei si si-a cerut scuze in repetate randuri de la piloti, angajati si sustinatori ai echipei.
Honda a ocupat locul 9 in clasamentul constructorilor, cu 14 puncte, iar pilotul brazilian Rubens Barrichello a realizat cea mai buna performanta a echipei nipone in 2008, clasandu-se pe locul trei la Silverstone. Honda a furnizat, totodata, motoare si consultanta tehnica unei alte grupari japoneze, Super Aguri, care si-a anuntat retragerea in mai, din cauza dificultatilor financiare.
Bugetul anual al unei echipe de F1 se ridica la aproximativ 500 milioane dolari, suma pe care conducatorii companiei nipone nu mai sunt dispusi sa o cheltuiasca, in conditiile in care vanzarile de automobile au scazut dramatic. Constructorul japonez a anuntat totodata ca va renunta la 760 de muncitori, ale caror contracte nu vor mai fi prelungite.
A treia retragere
Honda a debutat in Formula 1 in 1962 dar, in 1968, japonezii au luat decizia sa se retraga considerand ca si-au facut un nume intre constructorii de automobile. 14 ani mai tarziu, in 1982, Honda revine in Formula 1 pentru a incepe cea mai glorioasa pagina din istoria sa, incheiata cu nu mai putin de 11 titluri mondiale in noua ani! Inexplicabil, in plina glorie, Honda decide sa se retraga iar, pentr