Triplarea taxei de poluare auto pentru maşinile second-hand din import începând cu 15 decembrie va falimenta sute de parcuri auto. Românii care şi-au cumpărat deja o maşină veche şi nu au reuşit să o înscrie încă riscă să rămână cu aceasta în faţa blocului.
Majorarea cu până la 300% a taxei de poluare auto pentru maşinile second-hand de import va determina închiderea câtorva zeci, dacă nu chiar sute, de parcuri auto din România. Decizia Guvernului nemulţumeşte majoritatea românilor din clasa medie, care nu îşi permit achiziţionarea unei maşini noi nici măcar prin programul Rabla, prin care pot primi un ajutor în valoare de 3.800 de lei dacă renunţă la maşina mai veche de 12 ani pe care să o ducă la casat. De data aceasta, scopul majorării taxei auto nu mai are nici o legătură cu protejarea mediului înconjurător, ca până acum, ci cu păstrarea locurilor de muncă şi cu susţinerea industriei auto pe timp de criză prin stimularea de vânzare a maşinilor noi.
"Guvernul are dreptul să introducă oricâte taxe şi impozite vrea, însă nu triplarea valorii taxei de poluare auto pentru maşinile second-hand din import este soluţia pentru a stimula vânzarea de maşini noi. Piaţa auto, chiar şi cea second-hand, este blocată de ceva vreme, iar maşinile noi nu se mai vând mai deloc în nici un stat. Pentru majorarea taxei anunţate de guvernanţi nu există argumente justificate", ne-a declarat Nicolae Răgălie, directorul general al Autovit, cel mai mare târg de maşini second-hand de la noi din ţară. Persoanele care nu sunt de acord cu triplarea taxei au început să strângă semnături online pentru anularea acestei ordonanţe. Până ieri la prânz, petiţia era semnată de 300 de persoane.
COMISIA EUROPEANĂ
"Măsurile referitoare la majorarea de până la trei ori a taxei pentru maşinile rulate nu au fost prezentate oficial, iar Comisia nu a fost inf