Ambasadorii culturali ai Turciei vor iarăşi în Cartea Recordurilor: „troienii“ au schimbat, pe scena Sălii Palatului, 2.000 de costume. Sursa: Mediafax Foto
Păstrându-şi ambiţiile „grandomane“, trupa de 120 de dansatori a lui Mustafa Erdogan, Fire of Anatolia, a susţinut un show impresionant joi şi vineri, la Sala Palatului. Al cincilea în patru ani, consecvenţă pe care o datorează publicului român, care a cerut insistent bisuri la unele reprezentaţii.
„Troya“ îţi ia ochii înainte de a te aşeza în sală, cu cifre exacte, uriaşe: 2.000 de costume (atât de bine lucrate, încât anulează complet senzaţia de butaforie), 450 de tipuri de materiale (însumând 12.000 de metri), 5.400 de mărgele cusute pe haine, 3.000 de monede, 500 de cercei, brăţări şi lănţişoare şi 3.150 de ace pentru păr. Plus un cal troian alb de opt metri înălţime, jocuri complicate de lumini şi 7.200 de ore de repetiţie. Bucureştiul este primul oraş din afara Turciei în care trupa îşi prezintă noua creaţie, „Troya“ fiind prezentată în premieră în aprilie, la Istanbul. Ca la fiecare dintre celelalte spectacole ale dansatorilor turci, Sala Palatului a fost plină.
Bătăliile dansatorilor
Mustafa Erdogan reia povestea din „Iliada“ lui Homer, încercând să facă dreptate unui loc perceput de obicei ca parte a culturii greceşti de oraşe-state, însă situat de fapt în podişul Anatoliei. Cetatea Troiei s-a aflat în partea de nord-vest a Turciei de astăzi, lucru care explică muzica, dansurile şi abundenţa de costume orientale de pe scenă. Spectacolul a început, de altfel, cu o introducere care explică parţial istoria, rulată pe un ecran de pânză transparentă.
Show-ul (împărţit în două acte) a debutat foarte energic, la fel cum s-a şi încheiat, cu scene care confirmă pe deplin cele 7.200 de ore de repetiţie: bătăliile sunt atât de minuţios coregrafiate, în