Răsfoim zilnic ziare şi reviste, avizi fiind de informaţii noi, un obicei care nu a apărut de ieri de azi, ci s-a instalat odată cu apariţia primului ziar pe piaţă. Revistele şi ziarele de altădată vin să spună, cu limbajul caracteristic, povestea urbei lor, dar şi a oamenilor care o locuiau. Prima incursiune în lumea literelor tipărite pe foaia de ziar începe cu un număr al ziarului Actualitatea. Obişnuiţi cu ştirile senzaţionale, ne oprim privirea pe titlul unui articol: „Groaznică ciocnire de trenuri din Gara Coţofeni“. Citim mai departe: „Vineri, 1 octombrie, la ora 5.45 dimineaţa, a avut loc o groaznică ciocnire de trenuri în staţia Coţofeni. Trenul accelerat 103 a isbit în coastă personalul 130, de la care a sfărâmat 3 vagoane de cl a III-a. Au fost cinci morţi şi 15 răniţi, între care caporalul Obloja Vasile, cu baza craniului fracturată, se află în agonie“. Mergem mai departe şi trecem la alt ziar al Craiovei de ieri - Curierul Olteniei, numărul de luni, 20 iulie 1936. Pe prima pagină, în partea de jos, citim: „Craiova nu mai este un oraş industrial, iar câteva modeste începuturi au dat greş. Activitatea comercială i-a fost luată încet, încet de Timişoara, singura avuţie rămânând tot comerţul de cereale, şi acesta concentrat în porturi dunărene. Şi totuşi, în asemenea condiţiuni vitrege, am putut constata o activitate, care trebuie relevată şi lăudată cu toată modestia, în care se complac actualii edili ai Craiovei. Dumineca trecută s-a inaugurat ştrandul popular de pe Jiu. Pe terenurile unde, acum un an, erau maidane şi gropi, o adevărată sălbăticie, s-a instalat astăzi un ştrand care poate cuprinde până la 20.000 de persoane, organizat după toate regulile şi cerinţele cele mai pretenţioase. Câteva sute de cabine şi două restaurante, care pot hrăni câteva mii de oameni, apoi lunca întreagă amenajată pentru populaţia nevoiaşă şi cea rurală, cu cuptoare