Deşi vânzările de maşini au scăzut cu 50% în noiembrie, importatorii mizează doar pe promoţii temporare pentru a se redresa. Asigurare CASCO, dobândă zero, anvelope gratuite, cu asta vor comercianţii de autoturisme să îşi ademenească potenţialii clienţi. Deşi cererea de maşini noi a scăzut dramatic luna trecută faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut (un minus de 55%), Dacia şi importatorii mărcilor străine nu au în plan reduceri semnificative de preţuri.
Constructorul autohton spune că oricum produsele Logan şi Sandero sunt cele mai ieftine de pe piaţă, în timp ce importatorii mizează pe faptul că diversele promoţii le vor salva totuşi vânzările.
În paralel, România este invadată de autoturisme second-hand, tendinţă susţinută de taxa mai mică de poluare decât pentru maşinile noi.
Dacia: Suntem deja accesibili
Potrivit directorului general Dacia, François Fourmont, o scădere de preţuri la produsele Logan şi Sandero ar antrena vânzări în pierderi. „Oferim deja un produs care are toate prestaţiile unei maşini, la un preţ minim.
Nu putem scădea preţurile mai mult, ar însemna să lucrăm în pierderi”, a explicat şeful de la Dacia. Preţul de bază al unei maşini Logan Berlină pleacă de la 6.400 de euro, iar cel mai ieftin Sandero costă 6.890 de euro.
Fără ESP sau cutie automată la Dacia
Autoturismele Dacia s-au scumpit cu 3% în ultimii patru ani, însă au devenit mai accesibile, raportat la nivelul de trai, spune managerul. „Dacă în 2004 un angajat de la Dacia avea nevoie de 36 de salarii ca să îşi ia un Logan, acum şi-l cumpără cu 19 lefuri”, spune Fourmont.
Sensibilitatea clienţilor la preţul autoturismului îl face pe şeful de la Dacia să excludă posibilitatea ca maşinile să aibă motoare mai puternice sau opţiuni suplimentare de securitate (ca sistemul ESP, d