Presiunea colegilor, a şefului, a clienţilor şi a îndatoririlor generează o serie de reacţii, pozitive sau negative, în funcţie de starea de spirit. Sfatul specialiştilor este să vă controlaţi şi să nu vă lăsaţi pradă primului impuls. Fie că e vorba de frustrare, furie, bucurie, tristeţe, atunci când sunteţi la locul de muncă este mai bine să nu vă exteriorizaţi. În acest sens, sfatul specialiştilor în resurse umane este să învăţaţi să vă dominaţi emoţiile, astfel încât să dezvoltaţi o comunicare eficientă. Atunci când sunteţi furioşi sau sunteţi puşi într-o situaţie care ar putea degenera într-un conflict, încercaţi să ţineţi lucrurile sub control. „Discutaţi cu un coleg în timpul unei şedinţe şi unul din voi atacă în mod deschis calitatea muncii celuilalt sau o chestiune personală. Nu intraţi în joc. Cea mai bună metodă de a vă înfrânge adversarul este să vă păstraţi calmul şi siguranţa. (De ce te porţi aşa? Cred că eşti puţin exagerat.)“, vă sfătuiesc specialiştii în resurse umane de la www.ele.ro.
Nu vă lăsaţi pradă panicii Potrivit acestora, atunci când sunteţi panicaţi, ca urmare a faptului că vi s-a dat o sarcină grea de îndeplinit fără să fiţi anunţaţi în prealabil sau sunteţi în criză de timp, cel mai bine este să încercaţi să vă păstraţi calmul şi, mai ales, să nu vă gândiţi să abandonaţi proiectul respectiv. „Adunaţi-vă puterile, creaţi-vă o imagine de ansamblu a ceea ce aveţi de făcut şi stabiliţi priorităţile. Dacă munciţi în echipă, cereţi-le ajutorul colegilor“, vă sfătuiesc specialiştii, care precizează că regula de aur în aceste situaţii este să nu vă lăsaţi cuprins de panică.
Pregătiţi-vă să evitaţi situaţiile penibile În cazul în care riscaţi să ajungeţi într-o situaţie penibilă - vă lăsaţi copleşiţi de emoţii când prezentaţi un proiect sau o idee importantă, pierdeţi firul prezentării, rămâneţi fără voce -, cel mai bine este să le