Unii angajati invata foarte bine citind carti, in timp ce altii retin mai bine atunci cand discuta cu colegii. Unii invata uitandu-se la o inregistrare video sau audio, altii purtand o discutie pe un forum. Cu toate acestea, managerii prefera sa se rezume la metodele clasice de invatare, apeland la experti sau citind carti de business.
"De obicei liderii sunt putin diferiti de personalul obisnuit al unei companii, ei au nevoie de o educatie speciala sau vor sa studieze la o scoala internationala. Cu toate acestea, liderii invata inca intr-un mod foarte traditional si cred ca va mai trece timp pana se vor obisnui si cu altfel de instrumente de invatare", a explicat Andreas Dittrich, chief operating office (COO) si cofondator al companiei Bridge2Think, care ofera solutii de invatare la nivel global, in cadrul workshopului "Development Leadership Talent" organizat de furnizorul de solutii de eLearning, Enovate in parteneriat cu Bridge2Think si HR Club Romania.
In cadrul acestuia, Dittrich a prezentat cateva solutii de eLearning dezvoltate de Harvard Business Publishing. Implementarea unei astfel de tehnologii costa aproximativ 25.000 de euro, daca vorbim de construirea unui portal pentru 100 de angajati, care poate fi folosit timp de un an, reunind peste 10.000 de articole si studii de caz.
Majoritatea managerilor invata cele mai multe lucruri noi la serviciu, dar si de pe internet. Cu toate acestea, ei situeaza pe ultimele locuri invatatul de pe bloguri sau cu ajutorul comunitatilor online, arata un studiu realizat de Dittrich, care a adunat raspunsurile a peste 100 de manageri din S.U.A, Australia, Grecia, Elvetia, Germania, Austria, Singapore SAU Polonia.
Cu toate acestea, potrivit unei alte cercetari realizate acum doi ani in SUA si citata de Dittrich, managerii pierd aproximativ patru ore pe saptamana cautand informatii pe motorul de