Sunt disponibili la telefon tot timpul, administreaza conturile clientilor care castiga minimum cateva mii de euro pe luna si isi stabilesc agenda aproape exclusiv in functie de programul celor cu care lucreaza.
Bancherii personali se numara printre angajatii din banci care pot dormi cel mai bine noaptea in actualul context economic, in conditiile in care la nivel international, din ce in ce mai multi bancheri incep sa se teama ca ar putea sa-si piarda locul de munca pe fondul crizei economice. Cu toate acestea, bataile de cap intr-o astfel de perioada vin dintr-o alta directie: cum sa asiguri si sa maximizezi profitul clientilor tai?
Preferinta clientilor pentru produse bancare mai sigure face ca serviciile oferite de bancherii personali sa fie mai putin afectate de criza financiara. Specialistii sunt de parere ca de-acum inainte este posibil sa fim martorii unei tranzitii de la preferinta pentru produse care contin un grad de risc mai mare catre produse mai sigure, cu capital garantat clar.
"Domeniul private banking sau preferred banking va fi afectat semnificativ mai putin decat alte domenii de criza financiara pentru ca genul relatiilor cu clientii pe care le implica o astfel de divizie este diferit. Acesta nu este un segment de masa si prin urmare nu ne asteptam sa fie afectat semnificativ", explica Marijana Vasilescu, Corporate Director, Head of Affluent Banking - Royal Preferred Banking in cadrul RBS Bank, cea de-a doua mare banca din Marea Britanie, care a preluat recent operatiunile ABN Amro din Romania.
Un bancher personal este o persoana disponibila in orice moment pentru clientii sai, foarte bine informata in legatura cu portofoliul acestora, capabila sa-i consilieze care este cea mai buna varianta de investire a banilor.
Mai mult decat atat, autosuficienta nu are ce cauta in aceasta meserie. "Relatia care se stabilest