Reincepe activitatea la Dacia
Angajatii Uzinei Dacia isi reiau, astazi, activitatea dupa mai mult de doua saptamani in care au fost nevoiti sa ramana acasa din cauza scaderii vanzarilor. Sigur este doar ca cei 11.000 de muncitori vor lucra cel putin in urmatoarele trei zile. Programul pentru sfarsitul de an si pentru inceputul lui 2009, urmeaza sa fie stabilit. Tot azi se decide si soarta a aproximativ 600 de persoane, cu contract pe perioada determinata, care expira la 31 decembrie. Si nu numai ei sunt in pericol. Daca piata auto intra si mai mult in criza, valul concedierilor ar putea atinge 6.000 de angajati, dupa cum au declarat oficialii companiei. Directorul general al Automobile Dacia, Francois Fourmont, spunea, la sfarsitul lunii octombrie, ca producatorul auto nu-si va indeplini obiectivele pentru acest an: va produce cu 50.000 de vehicule mai putin decat planurile initiale.
Proteste - taxa auto
Proteste spontane ale vanzatorilor de masini dupa triplarea taxei auto care face practic imposibila inmatricularea de masini second-hand. In noua varianta, cea mai mica taxa va fi de 750 de euro, iar cea mai mare va fi platita, ca si in prezent, de cei care cumpara vehicule Euro 2, produse intre anii 1996 si 2000. Astfel o masina de 1400 de cm cubi va fi taxata cu aproape 2.800 de euro, mai mult decat ar costa ea. Modele precum Opel Vectra B, Volkswagen Passat, BMW Seria 3 si Audi A4 sunt cateva exemple pentru care taxa va trece de 7.500 de euro, de doua-trei ori valoarea de achizitie.
Bani pentru cei trei giganti auto americani
Congresul american ar putea vota, saptamana aceasta, un plan de urgenta de 15 miliarde de dolari pentru salvarea de la faliment a gigantilor auto General Motors si Ford. Alaturi de Chrysler, marii producatori cerusera un ajutor federal de 34 de miliarde de dolari. Inainte de a-si da acordul pent