Evenimentul prin care compania finlandeza Nokia, cel mai mare producator mondial de mobile, a lansat un nou smartphone (N97) si noi servicii online asociate a luat in vizor nu numai producatorii rivali de telefoane mobile (Research In Motion/ BlackBerry, Apple/ iPhone, HTC/ G1), ci si gigantul american Google, operatorul celui mai popular motor de cautare de pe internet.
Serviciul reactualizat Nokia Maps, care ofera acum harti cu cladiri tridimensionale si informatii in timp real despre trafic, este mai mult decat o simpla colectie de harti, precum sunt cele puse la dispozitie de catre Google, sustin oficialii Nokia.
"Hartile reprezinta o abstractizare la care utilizatorii pot acum adauga fotografii cu locurile pe care le-au vizitat sau cu oameni cunoscuti; hartile reprezinta de fapt relatii", a declarat Anssi Vanjoki, vicepresedintele executiv al Nokia, in cadrul targului anual Nokia World, ce s-a desfasurat saptamana trecuta in Barcelona.
"O companie spune ca poate indexa lumea", spune Vanjoki referindu-se la Google si adaugand: "Nokia a decis sa mearga mai departe si sa coordoneze lumea, folosind nu harti standard, ci unele dinamice, vectoriale (scalabile), al caror continut este verificat de profesionisti care strabat intreaga lume pentru a se asigura de veridicitatea informatiilor."
Reprezentantul Nokia mai spune ca si utilizatorii vor avea de jucat un rol important in acest proces, pe masura ce isi adauga propriul continut si il impart cu prieteni sau colegi.
"Totul pe o harta - relatii, locuri, istorie. Pentru acest lucru ne vom folosi 'computerele' mobile in perioada ce urmeaza", explica Vanjoki, facand referire la telefoanele mobile Nokia din seria N.
Compania a lansat in cadrul evenimentului Nokia World modelul de top N97, cu ecran complet tactil, dar si tastatura QWERTY, memorie de 64 GB si camera digitala de 5 meg