Comisarul UE pentru consumatori, Meglena Kuneva, a lansat luni in Sofia un program online de educatie privind drepturile consumatorilor, accesibil acum si in limbile bulgara si romana, informeaza un comunicat al Comisiei Europene. Programul descrie, pe mai multe nivele, care sunt drepturile consumatorului in situatii mergand de la contracte de vanzare-cumparare si pana la garantii, solutionarea litigiilor si acordarea unui credit.
"Ati cumparat un nou sistem hi-fi si cand ati ajuns acasa ati observat ca nu functioneaza asa cum ar trebui; ati comandat carti pe internet, dar nu le-ati primit nici pana acum; ati primit o factura pentru o nota de plata a telefonului mobil anormal de mare; ati rezervat o vacanta in strainatate inainte de inceputul verii, dar realitatea nu s-a potrivit deloc cu ceea ce descria brosura. Ce puteti face? Cum rezolvati aceste probleme de consumator?", se mentioneaza in comunicatul Comisiei.
Acestea sunt cateva din situatiile la care noul program incearca sa ofere raspunsuri. Programele sunt destinate a fi folosite de catre formatori si profesori pentru educarea adultilor, in scoli pentru elevi de 15-18 ani, in scolile primare, dar si pentru activitati de formare sau drept referinta pentru organizatiile de consumatori, agentiile guvernamentale, ONG-uri sau programe de educatie comunitara. Comisarul UE pentru consumatori, Meglena Kuneva, a lansat luni in Sofia un program online de educatie privind drepturile consumatorilor, accesibil acum si in limbile bulgara si romana, informeaza un comunicat al Comisiei Europene. Programul descrie, pe mai multe nivele, care sunt drepturile consumatorului in situatii mergand de la contracte de vanzare-cumparare si pana la garantii, solutionarea litigiilor si acordarea unui credit.
"Ati cumparat un nou sistem hi-fi si cand ati ajuns acasa ati observat ca nu functioneaza asa cum