„Dom Juan“ de Moliere, ultima premieră a acestui an de la Teatrul Naţional, cu Adrian Andone, în rolul lui Don Juan, şi Cătălin Băicuş, servitorul Sganarel, vine să continue seria succeselor de pe scena craioveană. Povestea lui Don Juan aşa cum a prezentat-o Moliere în piesa „Dom Juan“, care înfăţişează întâmplările unui ateu care devine un ipocrit religios şi este pedepsit de Dumnezeu, a avut premiera sâmbătă, 6 decembrie, pe scena Teatrului Naţional „Marin Sorescu“. Cu o distribuţie de excepţie, Adrian Andone (Don Juan), Cătălin Băicuş (Sganarel), Anca Dinu (Elvira), Eugen Titu (Gusman), Cosmin Rădescu (Don Carlos), Mircea Tudosă (Don Alonso), Valeriu Dogaru (Don Luis), Iulia Lazăr (Charlotte), Raluca Păun (Mathurine), Ştefan Cepoi (Pierrot), Ştefan Mirea (La Violette/Un sărăntoc), Tudorel Petrescu (Ragotin), Constantin Cicort (Dl Dimanche), Dragoş Măceşeanu (La Ramee), spectacolul în regia lui Cornel Todea a smuls aplauze furtunoase publicului.
În lumea lui Don Juan Ca o întoarcere în timp, „Dom Juan“ s-a născut după „Le Tartuffe ou L’Imposteur“, piesă care a fost interpretată, la Versailles, în 1664, creând cel mai mare scandal din cariera artistică a lui Moliere. Descrierea ipocriziei generale a claselor dominante a fost considerată un ultraj şi a fost contestată violent. Se pretinde că regele i-ar fi sugerat să suspende reprezentaţiile, iar Moliere a scris cu rapiditate „Dom Juan ou le Festin de Pierre“ pentru a o înlocui. A fost o lucrare bizară, derivată dintr-una a lui Tirso de Molina şi inspirată de viaţa lui Giovanni Tenorio. Povestea celui „ce nu crede în nimic“, după cum spune Sganarel, începe cu atragerea în mrejele dragostei a unei călugăriţe. După ce a fost sedusă, Elvira este abandonată, căci Don Juan trebuie „să exploreze alte şi alte teritorii“. Nimic nu pare să-l înduplece, nici morala tatălui, nici credinţa, nici lacrimile celei care