Domeniile care fac angajari consistente in perioade de incetinire economica sunt cele care satisfac nevoile simple ale consumatorului.
In primele noua luni ale acestui an au fost facute 16.470 de disponibilizari, iar prognozele trimise de angajatori la Agentia Nationala de Ocupare a Fortei de Munca (ANOFM) indica faptul ca pana la inceputul anului viitor inca 34.000 de angajati vor iesi in piata. Cu toate acestea, inca mai exista industrii care continua sa faca angajari si sa profite de pe urma crizei financiare, avand in vedere ca acum este un moment bun pentru a atrage oameni la care nu ar fi avut acces in mod normal.
Cu toate acestea, ritmul in care se fac angajari a incetinit in ultimele luni. Spre exemplu, in prima saptamana a lunii trecute, companiile au scos la concurs 17.850 de locuri de munca, cu 4.000 mai putin decat in aceeasi perioada a lui 2007, cand erau disponibile la nivel national aproximativ 22.000 de joburi intermediate de ANOFM.
Specialistii in recrutare spun ca recrutari fac indeosebi companiile din retail, IT&C, FMCG sau industria farmaceutica.
"In toate domeniile se fac angajari, inclusiv in cele grav afectate de criza. Volumul angajarilor este dramatic redus mai ales la nivel de entry-level, unde, de altfel, s-au facut concedieri masive. Acest lucru nu inseamna ca tot sectorul este absolut blocat", este de parere Rudolf Fedorovici, consultant in cadrul agentiei de recrutare Advice Human Resources.
Retailul este de altfel unul dintre domeniile care au recrutat cel mai puternic in ultimii ani, iar planurile de expansiune anuntate necesita in continuare campanii semnificative de angajare.
Spre exemplu, grupul Carrefour va ajunge la 10.500 de angajati in Romania, iar anul viitor vor mai fi angajati inca 1.800 de oameni, potrivit Andreei Mihai, directorul de marketing al Carrefour.
Ca tendinta generala