Ca urmare a scaderii brutale a pietei auto din Romania si pentru a reduce stocurile, Dacia isi intrerupe productia in perioada 11 decembrie 2008 – 11 ianuarie 2009 si va reduce cadenta de productie incepand cu 12 ianuarie 2009. Desi Dacia inregistreaza un succes la export, cresterea cotelor de piata nu compenseaza scaderea generala a pietelor auto din Europa, anunta compania. In plus, Dacia isi revizuieste bugetul de investitii prevazut pentru anul 2009, de la 250 milioane de euro la 150 milioane de euro.
Cele 620 de contracte pe durata determinata care ajung la termen in decembrie 2008 nu vor fi reinnoite. Incepand cu 12 ianuarie 2009, Dacia va trece de la o cadenta de productie de 1.360 de vehicule pe zi, la 1.085 vehicule pe zi.
Dacia isi revizuieste bugetul de investitii prevazut pentru anul 2009, de la 250 milioane de euro la 150 milioane de euro. Investitiile care vizeaza ameliorarea conditiilor de munca si imbunatatirea calitatii produselor si serviciilor nu vor fi afectate. Dacia isi mentine, de asemenea, investitiile in dezvoltarea si diversificarea gamei de modele.
Dacia intrerupe productia pentru o luna si reduce cadenta de la 1.360 la 1.085 vehicule pe zi, incepand cu 12 ianuarie. Ca urmare a crizei, Dacia este nevoita sa intrerupa productia in perioada 11 decembrie 2008-11 ianuarie 2009. Lucrul va fi reluat in data de 12 ianuarie 2009.
Piata romaneasca de vehicule noi se prabuseste
In Romania, cererea de vehicule noi a inregistrat o scadere de peste 50% in noiembrie 2008. In aceeasi luna, Dacia a comercializat 4.698 unitati pe piata sa interna, in scadere cu 52% fata de noiembrie 2007.
Aceasta scadere brutala este provocata de invazia de vehicule vechi si de limitarea accesului la credite (70% dintre masinile noi sunt achizitionate prin credit sau leasing).
Incepand cu 1 iulie