Lionel Vignaud, reprezentantul Confederatiei Generale a IMM-urilor din Franta a declarat ca, in primul trimestru din 2008, numarul falimentelor in acest sector a crescut cu 15%. Mai mult, reprezentantii industriei de transport se asteapa ca, pe acest segment de activitate, falimentele sa creasca cu 140% pe intreg anul 2008, fata de 2007. In plus, 50% din firme se plang ca bancile solicita garantii personale ale directorilor.
Principalele idei egate de finantarea IMM-urilor in Franta, prezentate de Vignaud:
De aproximativ un an se resimt dificultati in a obtine finantari, aceste dificultati s-au amplificat foarte mult in ultima vreme. Multe companii nu-si mai pot finanta proiectele, totul s-a accentuat odata cu extinderea crizei economice.Bancile imprumuta din ce in ce mai greu, se recapitalizeaza dificil si cu totii avem de suferit. Sunt anumite sectoare cu adevarat sinistrate, cum este cel de automobile. IMM-urile dispun de surse financiare mai reduse - nu putem aduce garantiile pe care le aduc grupurile mari. IMM-urile franceze sunt putin inclinate catre export, ceea ce adauga un nou grad de dificultate. Lucrand pe piata interna, activitatea este serios diminuata acum si nu se pot orienta imediat catre piata externa. procentul firmelor care au dat faliment a crescut cu 15%. Pentru intreprinderile din transport, organizatia patronala de profil a estimat ca numarul falimentelor va creste cu 140% fata de 2007.
Confederaţia Generală a IMM-urilor din Franţa a facut o ancheta in randul intreprinderilor. Cateva din concluzii, prezentate de Lionel Vignaud:
60% au facut o cerere in toate lunile precedente. 61% au cerut mai putin de 100.000 de euro35% considera ca s-au degradat relatiile cu bancile. Multe au avut un angajament verbal si dupa cateva luni acesta nu s-a mai concretizat. Exista o reala restrangere a liniilor de credit. Exista o i