Cand vor trage linie si vor evalua cifrele de afaceri si profitul pe anul 2008, jucatorii din piata de training vor explica cifrele prin referinte la expansiunea moderata a pietei de training si la situatia pietei economice romanesti.
Pentru companiile care ofera servicii specializate de training in Romania, evaluarea activitatii in anul 2008 nu se poate face fara a demarca perioada de dinaintea crizei financiare – care a inceput sa-si faca simtite efectele inca din luna octombrie – si cea din plin dezechilibru pe piata fiananciara.
Dinamica pietei de training este strans legata de dinamica sectoarelor de activitate vizate in cursurile promovate. In momentul in care marile companii multinationale sau cele cu capital integral romanesc sunt afectate de criza si decid sa-si reduca bugetele, devine clara posibilitatea de stagnare sau chiar scadere a cererilor pentru aceste tipuri de servicii.
„In 2007, grupul Ascendis a inregistrat o cifra de afaceri din training si consultanta de 3 milioane de euro, iar pe 2008 am estimat o cifra de afaceri de 4 milioane de euro”, a declarat, pentru Wall-Street, Marius Opris, partener Ascendis – unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata.
Trendul ascendent al cererilor provenite din domeniul financiar-bancar s-a mentinut si in 2008, la fel ca si in 2007. Alte domenii care au crescut, insa, si au fost prezente pe piata de training in mai mare masura decat anul trecut au fost cele din productie (manufacturing) si pharma.
„Anul 2008 a fost un an de crestere pentru piata de training in care am primit foarte multe cereri din aproape toate domeniile de activitate. In continuare, sectorul financiar-bancar si cel de IT&C au fost cele care au dominat pe piata. Anul 2008 a fost cel mai bun an pentru Ascendis. Nu am remarcat aparitia unor noi furnizori importanti, insa firmele existente au inceput sa isi consolidez