Chiar şi cu taxa de poluare triplată, nu daţi mai mult de 1.000 de euro la înmatricularea unei maşini vechi de până la 2.000 cmc. Din 15 decembrie intră în vigoare noua formă a taxei auto. Până atunci, nu mai sunt locuri la Registrul Auto Român. Corina şi Cătălin tocmai s-au căsătorit şi au strâns 7.000 de euro. Cu aceşti bani vor să îşi cumpere o maşină. Dacă şi-ar cumpăra un autoturism nou, singurele opţiuni, având în vedere suma, ar fi Logan şi Sandero de la Dacia sau Chevrolet Spark, pentru care taxa de înmatriculare va fi zero, de lunea viitoare.
Piaţa abundă de oferte pentru autoturismele second-hand, iar, dacă vor alege o maşină nu foarte puternică, cei doi tineri se pot încadra în buget, chiar dacă taxa pentru maşinile rulate va creşte de trei ori.
Noua variantă de calcul a taxei de poluare, care va intra în vigoare din 15 decembrie, triplează birul pentru maşinile rulate şi reduce la zero taxa pentru cele noi. În această formă, va veni în avantajul celor care cumpără maşini abia scoase din fabrică, de mic litraj (cel mult 2 litri). Nici bugetul celor care îşi vor cumpăra o maşină rulată, fie chiar Euro 3 – dar tot cu porpulsor mic - nu va fi foarte afectat.
De exemplu, pentru un model BMW Seria 3, din 1996, cu motor Euro 3 pe benzină de 2.000 cmc, taxa de poluare actuală costă 130 de euro. În noua variantă de calcul, taxa ajunge la 390 de euro, o diferenţă destul de mică. În schimb, pentru un autoturism nou, cu motor Euro 4 de 3.000 de cmc, taxa de poluare era de 1.800 euro, iar din 15 decembrie aceasta va ajunge la 5.400 de euro.
SUV-urile, tot mai costisitoare
Guvernul a redus la zero taxa de înmatriculare pentru maşinile noi, însă regula se aplică doar pentru maşinile cu motoare mici – sub 2.000 de cmc. Aşa se face că triplarea taxei de poluare va afecta serios segmentul maşinilor de