Grupul Rompetrol a alocat, în perioada 2007 - 2008, peste 175 milioane USD pentru construcţia unui terminal marin în largul Mării Negre şi pentru extinderea cu 350% a capacităţii de tranzit a produselor finite prin Portul Midia.
„Cu o capacitate anuală de tranzit de maxim 24 milioane tone ţiţei, noul terminal marin va avea un rol strategic în consolidarea punţii de legătură între resursele de ţiţei din Est şi pieţele de desfacere din Vest, dar şi în asigurarea securităţii energetice a Uniunii Europene, prin crearea unei rute alternative. De asemenea, acesta va susţine prezenţa KazMunaiGaz şi Rompetrol în cadrul arcului geografic, început din zona Mării Caspice (Kazakhstan, Georgia), regiunea Mării Negre (Ucraina, Moldova, România, Bulgaria) şi până în Vestul Europei (Franţa şi Spania)", declară Dinu Patriciu, director general al Grupului Rompetrol.
Terminalul petrolier este situat la 8,6 kilometri în largul Mării Negre şi poate primi nave de până la 160.000 tdw (tone deadweight), operaţiunile de descărcare/încărcare desfăşurându-se prin intermediul unui sistem plutitor de acostare, care face legătura cu parcul de rezervoare de ţiţei al rafinăriei Petromidia printr-o conductă submarină şi de uscat. Faţă de traseul prin Portul Constanţa, acest proiect scurtează cu aproximativ 33 de kilometri drumul de acces al ţiţeiului pe conducta dintre petrolier şi rafinărie, realizând în acelaşi timp importante reduceri de cost, de cel puţin 4-5 USD/tonă.
„Lansarea terminalului marin este cea mai bună dovadă a colaborării dintre Grupul Rompetrol şi KazMunaiGaz, în ceea ce priveşte dezvoltarea eficientă a capacităţilor logistice pentru transportarea ţiţeiului şi a produselor petroliere în România şi pe pieţele internaţionale", afirmă Daniyar Berlibayev, vicepreşedinte al KazMunaiGaz National Company şi preşedinte al Consiliului de Administraţie al Grupului Ro