Zeci, sute de spoturi publicitare. Reclame amuzante cu maşini, fotbal şi fotbalişti, spoturi haioase cu prezervative, parodii culturale şi politice, reclame la băuturi sau ţigări, toate necenzurate, cuprinse în trei calupuri, două a câte 90 şi unul a 50 de minute. „Noaptea devoratorilor de publicitate“ a umplut vineri seară sala cinematografului „Patria“ din Craiova. Ora 22.00. În jurul cinematografului de pe A.I. Cuza nu mai era un loc de parcare. La intrare, grupuri de tineri aşteptau începerea show-ului, anunţat cu săptămâni în urmă. Dincolo de uşă, un culoar format din câteva fete care împărţeau pliante şi reviste. În stânga, o masă plină cu fructe şi o cascadă din care curgea ciocolată în loc de apă. În dreapta, în spatele unei draperii, platouri cu aperitive, cutii cu nectar şi sticle cu whisky. Printre ele, gânduri, idei, opinii zburau dintr-o parte în alta, rostite cu voce tare de cei prezenţi. „Anul trecut am îngheţat de frig în Casa Studenţilor. Nici n-am rămas până la final“, spunea cineva. În sala de la „Patria“ era cald. Pe fiecare scaun, un pliant şi un afiş.
Ora 22.30. Aproape toate locurile erau ocupate, deşi se mai anunţau câteva minute de întârziere. Un ronţăit continuu şi un foşnet de pungi din hârtie aproape acopereau vorbele spectatorilor. Aproape semiîntuneric. După cuvintele prezentatorului - în seara aceea, Marian Politic - reclamele au început să curgă ca un vin într-un pahar fără fund. Un spectacol de peste cinci ore, cu multă reclamă, concursuri, cocteiluri şi popcorn, destinat amatorilor şi specialiştilor în advertising. „Noaptea celei mai lungi pauze publicitare“ a cuprins vineri spre sâmbătă spoturi din peste 50 de ţări, imaginaţia şi umorul reunindu-se dincolo de barierele lingvistice. Un spot video rap de la pompierii elveţieni, cele mai bune clipuri publicitare la automobile, anul fotbalului în Europa - o selecţie de clipur