Philip Waring, vicepresedintele responsabil de vanzari al Mazda Motor Europe, spune ca anuntul eliminarii taxei de poluare pentru automobilele cu o capacitate cilindrica de sub 2,0 litri urmat de neaplicarea ei intr-un timp foarte scurt a creat probleme pietei auto, in conditiile in care potentialii clienti asteapta aplicarea masurii si pun in asteptare orice achizitie.
"In Romania ne confruntam in prezent cu aceeasi problema cu care s-a confruntat piata auto in Marea Britanie dupa ce s-a anuntat reducerea TVA-ului - timp de zece zile, intre anunt si intrarea in vigoare nu am vandut nicio masina. Daca la produsele alimentare sau cele de larg consum cateva procente nu conteaza foarte mult, la o masina acestea reprezinta sute sau mii de euro, sume foarte importante. In Romania s-a anuntat eliminarea taxei de poluare in urma cu cateva saptamani, dar nu nu s-a intamplat nimic, decat sa fie amanata", a declarat pentru ZF Philip Waring in cadrul Salonului Auto de la Bologna.
Potrivit oficialilor Mazda, care citeaza o sursa externa, in 2009 vanzarile de autoturisme vor scadea la 268.000 de unitati, fata de 315.000 in 2007.
Brent Valmar, vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, estimeaza ca in 2008 piata auto va scadea pana la un nivel de 275.000 de autoturisme, iar in 2009 volumul se va reduce pana la 250.000 de unitati, in conditiile in care nu se intervine asupra importurilor de masini la mana a doua.
"Guvernele trebuie in primul rand sa ajute economiile tarilor pe care le conduc sa ajunga la un nivel economic stabil. Trebuie sa "injecteze" incredere atat in clienti, cat si in companii precum si in institutiile financiare. Daca clientii nu au incredere, acest lucru afecteaza afacerile companiilor, care nu mai iau imprumuturi pentru a se dezvolta si implicit asa afecteaza si profitul institutiilor financiar