Numărul românilor care dau banii pe laptopuri, playere muzicale sau alte gadgeturi mobile este în creştere. Nu renunţăm la ele nici măcar în concediu, pentru că ne dorim acces facil la informaţii. Fiecare dintre noi se încadrează mai mult sau mai puţin în tiparul omului digital. Cel veritabil, însă, cară după el mai multe gadgeturi decât haine. Mihai F. duce zilnic în spate un rucsac de câteva kilograme. Câteva ziare, pixuri, o carte şi în rest numai tehnologie. Recunoaşte că e dependent de gadgeturile lui. Tânărul de 23 de ani preferă să mergă la serviciu cu metroul. “Aşa ajung mai repede şi pot să mai şi citesc ceva pe internet până ajung”, spune acesta. Îi place să-şi schimbe des telefonul, în funcţie de cele mai noi apariţii pe piaţă. În cazul celorlalte gadgeturi este ceva mai conservator.
iPod-ul cumpărat în urmă cu două luni nu-i lipseşte din rucsac şi nici consola portabilă de jocuri Nintendo. Cât priveşte laptopul şi internetul mobil, la acestea nu renunţă nici chiar când pleacă în vacanţă cu prietenii. Cazul lui Mihai nu este singular. Ajungem dependenţi de anumite electronice portabile pentru a putea comunica şi pentru a rămâne conectaţi la cele mai noi informaţii.
Potrivit unui studiu Daedalus, în 2007, peste 35% dintre românii de până în 55 de ani care locuiau la oraş aveau iPod sau altfel de dispozitiv portabil pentru ascultat muzică. În plus, jumătate dintre telefoanele mobile folosite de români au cameră foto.
Urmărim filme la DVD playere portabile şi citim pe drum cărţi în format digital. Numărul utilizatorilor de gadgeturi portabile a crescut în ultimii 2-3 ani cu peste 40%, spun specialiştii. Foarte mulţi români au două şi chiar trei telefoane, în diverse reţele, rata de penetrare a telefoniei mobile în România fiind de peste 120%.
Psihologii avertizează că folosirea excesivă a acestor aparat