Bancile straine din Romania au pornit o campanie de recastigare a imaginii de conducator de joc pe diversele piete romanesti pe care au avut-o pana de curand, cand au dat cu bata-n balta la primele efecte asupra Romaniei ale crizei financiare si economice internationale. Reactia subsidiarelor din Romania ale bancilor straine la criza a fost execrabila. S-au repezit sa arunce toate consecintele asupra clientilor prin majorarea brusca si excesiva a dobanzilor la credite (inclusiv la cele deja contractate), desi extrasesera destul profit si pana atunci din economie, ba, mai mult, unele dintre ele s-au lansat si in atacuri asupra leului pentru a-si rotunji castigurile si in conditii de criza.
Cu toate ca asaltul asupra clientilor s-a mai potolit, se vede de la o posta ca bancile straine din Romania asteapta ordine din partea staff-urilor lor din tarile de origine, care par cel mai probabil sa nu fi decis inca strategiile. Profiturile pentru bancile occidentale au venit in anii din urma din implantarile est-europene, in timp ce acum este nevoie de bani pentru apararea redutelor principale din Vest. O abandonare chiar si partiala a Estului ar rezolva constrangerile pe termen scurt, in vreme ce ar echivala cu o craca taiata de sub picioare pe termen lung. La fel se pune problema, si pe un plan mai larg, cu insasi iesirea din criza, dar tentativa de a arunca povara in carca celor slabi din Est pare irezistibila.
Si sa nu ne miram ca, in conditiile in care deciziile strategice lipsesc, campania lansata de subsidiarele bancilor straine din Romania pentru redobandirea imaginii pierdute este subtire de tot. Atat timp cat reclama la credite nu prea se mai face, caci credite nu prea se mai dau, aceasta campanie se rezuma deocamdata la niste articole ridicole, scrise in publicatii de specialitate, in care reprezentanti ai bancilor straine din Romania vorbesc despre s