Piata romaneasca de retail GSM s-ar putea alinia la pietele din Uniunea Europeana, iar cresterile ar putea incetini de la 50-100% pe an la maxim 5%, insa anul acesta s-ar putea inregistra totusi avansuri puternice datorate exitinderii retelelor.
“Asa cum spuneam, vorbim de o crestere datorata in special extinderii retelei de magazine. Aceasta situatie este cauzata de conditiile actuale ale economiei mondiale si nationale, dar si de o normalizare si aliniere a Romaniei la trendul european. Acolo, de la an la an se discuta de cresteri in vanzari de cel mult 5%, pana acum in Romania eram obisnuiti sa discutam de cresteri de la an la an de 50-100%“, a declarat, pentru Wall-Street, Costin Soare, retail director al retelei de magazine Internity.
In ceea ce priveste vanzarile de Sarbatori, perioada de avans puternic s-ar putea prelungi pana la inceputul lunii ianuarie din cauza concediilor si traficului aglomerat din luna decembrie.
“In plus, ar mai putea fi spus ca din ce in ce mai mult observam o continuare a varfului de vanzari si in perioada 26.12-05.01. Acest lucru este cauzat de perioada de concedii, oamenii avand mai mult timp pentru a vizita magazine si studia oferte, dar si de faptul ca, de la an la an, datorita problemelor de trafic, dar si cozilor din supermarket-uri, timpul disponibil pentru cumparaturi s-a redus considerabil “, a declarat Costin Soare.
Extinderea retelei de magazine va aduce vanzari considerabile companiei in perioada Sarbatorilor.
“Pentru magazinele care functioneaza de mai mult de 1 an cred ca ne vom gasi in situatia de a analiza vanzari la un nivel cel putin similar cu cel de anul trecut, iar o crestere consistenta va veni de la magazinele noi deschise in cursul anului 2008. Trebuie mentionat insa ca vanzarile inregistrate de Internity in decembrie 2007 au fost unele foarte bune“, a mai declarat reprezentantul In