În prima zi de concurs, la CNA s-au prezentat zeci de proiecte pentru posturi de radio. Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a pus la bătaie peste 39 de frecvenţe pentru radiouri, distribuite în oraşele din ţară. Ieri dimineaţă, holul din faţa sălii de şedinţe CNA era plin ochi. Directori de companii, oameni de media, publicitari, chiar şi preoţi aşteptau să fie poftiţi înăuntru, să aibă ocazia să îşi „recite poezia” în faţa membrilor
Consiliului, pentru a obţine una dintre licenţele puse la bătaie. Unii mai sinceri şi cu planuri inovatoare, alţii mai oportunişti, înscrişi pentru toate frecvenţele. Unii au venit însoţiţi de o echipă formată din cinci oameni, cum au făcut cei de la Euromedia Group, sau singuri. Emoţii, nerăbdare şi ţigări fumate la viteză, de teamă să nu piardă rândul.
Turcii de la Dogan s-au lăsat aşteptaţi
Dacă pentru reprezentanţii Radio Zu, post deţinut de Grupul Media Camina, a fost doar o prezentare pentru câştigarea celor 17 licenţe radio pentru care s-au înscris, pentru cei de la ETV Center, concursul a fost un ritual. Attila Kelemen, reprezentantul ETV (firma care deţine postul Radio Erdely), a intrat hotărât în sala de şedinţă, ţinând în mână o pungă de plastic.
A început să scoată tacticos un braţ de dosare cu coperţi roşii cartonate şi să le împartă mebrilor Consiliului. Bărbatul mic de statură, cu un început discret de chelie, a pledat pentru un „post radio cu programe intelectuale, modern, cu ştiri, în limba maghiară”, care să ajute la „dezvoltarea unei baze culturale care să nu ţină cont de naţionalitate”.
Unul dintre cele mai aşteptate trusturi de media, Dogan, care vrea să obţină zece frecvenţe radio de pe piaţa media autohtonă cu postul Dogan D, nu şi-a făcut apariţia. Grupul intenţionează să deschidă redacţii în Arad, Bacău, Buzău, Galaţi, Iaşi, Piatra Ne