- Economic - nr. 219 / 9 Decembrie, 2008 Decizia Guvernului de a tripla taxa de poluare in cazul autovehiculelor second-hand, la prima lor inmatriculare, afecteaza serios romanii care sperau sa intre in posesia unei masini, este adevarat, nu noua, dar, oricum, chiar daca are o oarecare vechime, este numai buna pentru un om sarac, mai ales daca este si achizitionata la un pret mic. Asa se face ca, pana acum, multi romani si-au cumparat masini de mana a doua provenite mai ales din Germania, Franta si Olanda, masini care arata foarte bine, dar care, dupa cum sustin cei de la RAR, circa 20 la suta dintre ele nu corespund normelor tehnice, netrecand testul inspectiei tehnice. De mentionat ca in acest an numarul autovehiculelor la mana a doua aduse din strainatate a cunoscut o crestere de 100 la suta fata de anul 2007, cand, dintr-un total de 391.336 de autoturisme vandute in Romania, 168.339 au fost de mana a doua, numar care a fost deja depasit, in acest an, inca in primele noua luni ale anului. In paralel, odata cu cresterea numarului de masini second-hand aduse de afara, a scazut numarul celor noi care au fost inmatriculate in tara, doar grupul Renault-Dacia inregistrand o scadere a vanzarilor de masini noi cu circa 50-55 la suta, dupa cum afirma responsabili ai acestui grup, ceea ce, pe fondul crizei economico-financiare mondiale, a condus la intreruperea lucrului la uzinele Dacia, timp de mai multe zile, productia avand, fireste, de suferit. De altfel, doar pentru producerea si comercializarea automobilelor acestui grup, in Romania, lucreaza circa 100.000 de angajati, ori, daca productia va fi drastic diminuata, atunci isi vor pierde locurile de munca circa 35.000 de persoane, situatie greu de acceptat chiar si de catre guvernul roman care a luat doua decizii importante pentru diminuarea impactului crizei economice. In primul rand, este vorba de triplarea