Piata de leasing si cea de asigurari vor fi lovite in plin de scaderea vanzarilor de masini noi, afirma managerii. Cel mai afectat va fi leasingul financiar, unde 70% din businessul companiilor provine din finantarile pentru autovehicule, iar companiile inregistreaza deja scaderi ale afacerilor de la o luna la alta. In asigurari va fi lovit segmentul Casco, deoarece o parte importanta din polite sunt vandute catre companii de leasing si posesori de masini noi.
"Este din ce in ce mai rau", spune seful unei companii de leasing, care nu a vrut sa isi faca public numele. Leasingul a crescut pana acum constant de la un an la altul, acestea fiind primele scaderi.
"N-am mai vazut scaderi atat de dramatice. Atata timp cat 70% din piata de leasing este auto, automat va exista o scadere semnificativa la fiecare societate de leasing. La noi, de exemplu, finantarile acordate au scazut cu 40% in noiembrie pe total portofoliu, din cauza scaderii vanzarilor de masini noi" , afir-ma Razvan Diaconescu, directorul general al Impuls Leasing, una dintre cele mai dinamice companii de pe piata, cu finantari de circa 165 mil. euro in primele noua luni din acest an.
Diaconescu afirma ca nici decembrie nu va fi o luna buna pentru piata de masini noi, chiar daca in alti ani aceasta era luna care aducea o crestere semnificativa a vanzarilor.
"In decembrie vor fi aceleasi rezultate ca in noiembrie, in niciun caz nu se va vinde mai mult. Solutia pentru companiile de leasing va fi sa se orienteze catre finantarile pentru masini second-hand si catre produse tot mai diversificate pe segmentul auto, cum ar fi leasingul operational. Compensarea scaderii va veni din alte segmente, cum ar fi cel de echipamente medicale sau pentru agricultura", a mai spus Diaconescu.
Piata de leasing va creste anul acesta probabil numai cu 10-15%, spun managerii, dupa ce anul trecut a facut