GM, Ford şi Chrysler se zbat pentru supravieţuire şi cer autorităţilor americane ajutoare de 34 de miliarde de dolari. General Motors şi-a rezervat o porţie de 18 miliarde. Ford a cerut 9 miliarde, iar Chrysler s-a mulţumit cu 7 miliarde dolari. O publicaţie canadiană spune că cei trei giganţi ar face bine să urmeze modelul Dacia şi să fabrice maşini ieftine, sigure şi cu marje ridicate de profit. Producătorii americani ar putea găsi inspiraţia pentru relansarea activităţii în evoluţia constructorului auto Dacia, care produce maşini ieftine, sigure şi cu marje de profit ridicate, comentează cotidianul canadian The Globe and Mail. Lecţia pentru industria auto americană arată că nu este obligatorie folosirea tehnologiei de ultimă oră pentru a obţine profit pe o piaţă foarte competitivă, fiind necesară o maşină ieftină, sigură şi atractivă pentru cumpărător. Dacia produce automobile ieftine, cu o marjă de profit considerabilă, ale căror manevrabilitate şi inginerie, mai puţin însă aspectul exterior, sunt apropiate standardelor ultimelor modele ale grupului francez Renault, proprietarul Dacia, scrie The Globe and Mail.
O criză economică şi-o recesiune ce-au bântuit SUA “undercover” de mai bine de un an. Abia în urmă cu câteva zile economiştii au îndrăznit să-i spună pe nume: Recesiune. Partea bună, spun tot ei, este că situaţia economică e pe cale să se îndrepte. Dar răul n-a trecut, ci va atinge noi culmi, ameninţă economiştii.
CASA ALBĂ, ÎN ALERTĂ
Barack Obama, preşedintele-ales al SUA, a avertizat că în economie situaţia se va înrăutăţi în perioada următoare. Obama a mai precizat că susţine un plan de a salva de la faliment constructorii auto din Detroit, adăugând că orice lider din domeniul auto “care nu înţelege urgenţa situaţiei nu este dispus să ia decizii grele şi să se adapteze noilor circumstanţe... ar trebui să plece”. Preşedintele ale