Piaţa de profil a fost afectată în ultimele luni de lipsa cererii. Companiile din domeniu estimează, pentru acest an, o creştere de numai 7%. În prima jumătate a acestui an, piaţa de parchet înregistra un avans susţinut de circa 20%. A urmat o scădere a numărului construcţiilor noi. Ultimele luni au impus şi o scădere a cheltuielilor cu amenajarea locuinţelor. Piaţa de parchet este dependentă de evoluţia construcţiilor noi. Iar a doua jumătate a acestui an a consemnat o nouă realitate.
Încasările vin doar din onorarea unor contracte semnate anterior. „În 2008, vânzările de parchet au avut o evoluţie similară tuturor materialelor pentru finisaje.
La început a fost o creştere de 15-20%, urmată de o stagnare în a doua parte a anului. Per total, în 2008 ar fi o creştere de 6-7%“, potrivit calculelor Florinei Necula, director de marketing Arabesque. Parchetul tristratificat şi cel din lemn masiv se simt confortabil însă şi-n aceste condiţii.
Tristratificatul creşte cu 30%
Pe piaţa de lemn tristratificat, importurile reprezintă aproximativ 30%, potrivit datelor Arabesque. Karelia este unul dintre producătorii autohtoni. Iar acest produs pare pe val comparativ cu altele similare.
„Sectorul a fost în creştere între 25 şi 35%. Chiar dacă a încetinit sectorul imobiliar, vânzările către clienţii finali se menţin la acelaşi nivel“, spune Horia Bălan, directorul companiei.
Lemnul masiv a profitat cel mai mult anul acesta. Cea mai mare parte a producţiei este una autohtonă. Importurile de parchet din lemn masiv reprezintă doar 10% din piaţă. „Pentru noi, anul acesta presupune o creştere de circa 20-25%, având în vedere că ne-am axat doar pe comercializarea parchetului masiv.
Ponderea clienţilor care cumpără acest tip de produse a rămas aceeaşi“, estimează Marius Mureşan, director