Compania La Fantana, cel mai mare imbuteliator de apa in watercooler (sistem de racire/incalzire), asteapta anul viitor un ritm de crestere a afacerilor sub cel previzionat pentru acest an, de circa 20%.
"Pentru anul viitor, bugetul este construit foarte conservativ, axat pe o crestere a vanzarilor mai mica decat in 2008 fata de 2007, dar cu focus pe eficienta logistica si precautie pentru orice euro investit", a declarat Cristian Amza, CEO-ul La Fantana Group.
Din cauza dificultatilor de pe pietele financiare, compania a pus in stand by proiectul de extindere pe mai multe piete din regiune prin achizitii.
"Vom relua aceste planuri atunci cand vom avea o mai buna vizibilitate a efectelor crizei economice", a precizat Amza.
La Fantana a realizat in primele noua luni din an vanzari de 18,9 mil. euro, in crestere cu 20% fata de valoarea raportata in aceeasi perioada din 2007. Estimarile companiei pentru intregul an prevad un avans de 19% fata de 2007, pana la valoarea de 25 mil. euro.
In acelasi timp, EBITDA (profitul inainte de dobanzi, impozite, depreciere si amortizari) va inregistra un ritm similar de crestere, ajungand la 6,4 mil. euro la nivelul lui 2008, fata de valoarea de 5,3 mil. euro realizata anul trecut, potrivit datelor furnizate de directorul executiv al companiei.
La Fantana este in prezent cel mai mare imbuteliator de apa in watercooler din Romania, cu o cota de piata estimata la 70%. Anul trecut, afacerile companiei pe cele doua piete pe care activeaza, Romania si Serbia, au ajuns la 20,8 mil. euro, in crestere cu aproximativ 40% fata de valoarea din 2006. Unul dintre motoarele cresterii vanzarilor la nivel local, in 2007, au fost temperaturile foarte mari din sezonul cald.
Compania vizeaza in special clientii corporate, dar anul trecut a lansat pe piata si produse create special pentru consumatorii casnici. @N_P