» Comisarul UE pentru consumatori, Meglena Kuneva, a lansat la Sofia un nou program internet menit sa-i ajute pe adulti si copii sa isi extinda cunostintele cu privire la drepturile lor de baza in calitate de consumatori.
Ati cumparat un nou sistem hi-fi si cand ati ajuns acasa ati observat ca nu functioneaza asa cum ar trebui; ati comandat carti pe internet, dar nu le-ati primit nici pana acum; ati primit o factura pentru o nota de plata a telefonului mobil anormal de mare; ati rezervat o vacanta in strainatate inainte de inceputul verii, dar realitatea nu s-a potrivit deloc cu ceea ce descria brosura.
Programul UE de educatie online pentru consumatori, DOLCETA – www.dolceta.eu, incearca sa ofere cateva raspunsuri la aceste intrebari importante. Programul descrie cu claritate – pe trei niveluri, de la cel de baza la cel dedicat utilizatorilor avansati – care sunt drepturile dumneavoastra de consumator in situatii mergand de la contracte de vanzare-cumparare si pana la garantii, solutionarea litigiilor si acordarea unui credit.
Programele sunt destinate a fi folosite de catre formatori si profesori pentru educarea adultilor, in scoli pentru elevi de 15-18 ani, in scolile primare, dar si pentru activitati de formare sau drept referinta pentru organizatiile de consumatori, agentiile guvernamentale, ONG-uri sau programe de educatie comunitara. Instrumentele de educare a consumatorilor in limbile UE sunt acum accesibile si in bulgara si romana.
Comisarul european pentru consumatori, Meglena Kuneva, a declarat: "Consumatorii din UE se bucura de unele dintre cele mai extinse drepturi din lume, dar mult prea adesea oamenii nu isi cunosc drepturile sau nu inteleg prea bine cum sa le foloseasca. Orice consumator trebuie sa stie ce drepturi are atunci cand returneaza un bun, ce sa faca atunci cand nu primeste ceea ce apare in oferta, und