Ford nu îşi putea permite să lipsească din segmentul SUV-urilor, aşa că a lansat noul model. Calificat drept crossover, în realitate SUV compact, noul model are suficiente calităţi încât să dea bătăi de cap concurenţilor. Construit pe baza modelului Focus, Kuga beneficiază de un design mai agresiv, dar care păstrează liniile „kinetice“, potrivit filosofiei de proiectare a ultimei generaţii de maşini Ford. Kuga se evidenţiază prin garda la sol înaltă, grila faţă generoasă şi capota „musculoasă“. Liniile generale ale caroseriei îi conferă lui Kuga un aspect sportiv, look completat şi de evacuarea dublă. Până la urmă, cât de arătos este un automobil este o chestiune ce ţine de gusturile fiecăruia. Privind interiorul, nu sunt diferenţe majore în comparaţie cu modelul-mamă în versiunile de echipare superioare, dar elementele noi aduc un plus de confort. La acest capitol vreau să amintesc o suprafaţă din material textil de bună calitate, ce se găseşte în partea de sus a portierei, acolo unde mai mult sau mai puţin conştient aproape orice şofer îşi sprijină mâna la un drum lung. De altfel, toate materialele folosite la interior sunt de calitate, la fel şi finisajele. Trecând peste detaliile ce se regăsesc în broşurile de vânzare ale modelului, în urma drivetest-ului efectuat pe parcursul a două zile şi câteva sute de kilometri, Kuga a dovedit că are multiple calităţi, unele previzibile, altele surprinzătoare.
Tracţiune 4x4 inteligentă Sub capota modelului testat se găseşte propulsorul diesel de 2.0 TDCI de 136 de cai-putere, cuplat la o cutie manuală cu şase rapoarte, excelent etajată. Motorul, cunoscut de pe Focus Titanium, produce un cuplu maxim de 320 Nm, astfel că erau de aşteptat veleităţile sportive ale lui Kuga privind acceleraţia puternică în momentul în care acul turometrului atinge 2.000 rpm. Se simte totuşi masa cu puţin peste 1.600 de kilograme pe prim