După ce şi-a consolidat poziţia ca una dintre filialele cu cea mai mare creştere din Europa Centrală şi de Est, Microsoft Romånia intră într-o nouă etapă, în care atenţia companiei va fi îndreptată şi asupra segmentului consumer. Noua strategie de business coincide cu numirea în funcţia de country manager a lui Călin Tatomir, chiar el consumator de gaming şi produse de entertainment, dar şi cu decizia companiei-mamă de a exploata un segment, cel al serviciilor online,
După ce şi-a consolidat poziţia ca una dintre filialele cu cea mai mare creştere din Europa Centrală şi de Est, Microsoft Romånia intră într-o nouă etapă, în care atenţia companiei va fi îndreptată şi asupra segmentului consumer.
Noua strategie de business coincide cu numirea în funcţia de country manager a lui Călin Tatomir, chiar el consumator de gaming şi produse de entertainment, dar şi cu decizia companiei-mamă de a exploata un segment, cel al serviciilor online, pe care a rămas în urmă faţă de competitori în această zonă. De exemplu, pe segmentul serviciilor online reprezentat de mesageria instantanee, piaţa autohtonă este dominată de Yahoo!, al cărui Messenger deţine o cotă de circa 80%.
„Poate am fost noi mai leneşi, ne-am mişcat mai încet sau am considerat că nu e important şi, într-adevăr, am pierdut startul în această zonă, dar credem că putem recupera o parte din cota de piaţă, chiar dacă nu vom ajunge să detronăm Yahoo! în Romånia pe segmentul serviciilor de mesagerie“, spune Tomas Koska, şeful diviziei Windows Live Lead Consumer & Online International la Microsoft Central and Eastern Europe.
Care sunt armele cu care Microsoft va ataca piaţa est-europeană? În primul rånd, compania a înfiinţat recent o divizie regională dedicată produselor şi serviciilor destinate segmentului consumatorilor individuali. În ceea ce priveşte produsele, la începutul acestei săptămåni,