Grupul elen de telecomunicatii mobile Cosmote a investit in subsidiara din Romania peste 600 milioane de euro in intervalul 2005-2008, o parte importanta fiind directionata spre optimizarea si extinderea retelei, care acopera peste 98% din populatie si 87% din teritoriu.
Suma investita de grupul Cosmote in Romania a jucat un rol esential in cresterea companiei pe piata, dupa ce in primii cinci ani compania a esuat in incercarea de a rezista pe piata.
In decembrie 2005, Cosmorom, actualul Cosmote, avea mai putin de 50.000 de clienti si acoperea cu reteaua de telefonie mobila mai putin de 40% din teritoriul Romaniei. In acelasi timp, Orange si Vodafone (Connex) aveau la aceeasi data o acoperire de aproape 80% a teritoriului Romaniei. Grupul OTE a deplasat insa in Romania la jumatatea anului 2005 o noua echipa de management si a investit puternic in dezvoltare, pentru a putea tine pasul cu ceilalti jucatori de pe piata.
La data lansarii, in decembrie 2005, Cosmote se lansa cu o strategie simpla de preturi si tarife sub cele ale concurentilor.
In martie 2006 Cosmote a lansat primul produs care a atras atentia asupra companiei: o cartela preplatita care oferea 2.000 de minute de convorbiri in retea pe luna, in schimbul unui credit de trei euro. In doar 20 de zile, Cosmote a vandut circa 100.000 de cartele iar in fata magazinelor operatorului s-au format cozi. Vanzarile au depasit orice asteptari, astfel ca reteaua a cedat in fata cresterii bruste a numarului de convorbiri, iar Cosmote a oprit promotia mai devreme decat anticipase. Compania a accelerat planurile de investitie in retea pentru a sustine cresterea.
Un alt punct esential pentru cresterea Cosmote in Romania este achizitia la nivel international a retailerului Germanos de catre grupul Cosmote. In Romania, Germanos era unul din cei mai mari retaileri GSM, si vindea produsele Vodafone