Romania a ramas pe ultima pozitie la nivelul Uniunii Europene in ceea ce priveste penetrarea serviciilor de acces la internet in randul companiilor, releva un studiu realizat de Eurostat.
Potrivit acestuia, 67% din firmele din Romania cu cel putin zece angajati aveau acces la internet in luna ianuarie a acestui an, in crestere cu 9% fata de ianuarie 2007. Media la nivelul celor 27 de tari membre ale UE este de 93%. Bulgaria se situeaza pe penultima pozitie, la o distanta semnificativa de tara noastra, 83% din firmele bulgare fiind conectate la internet. In contrast, 97%-99% din firmele din Olanda, Finlanda, Danemarca, Belgia, Austria si Slovenia au conexiuni la internet.
Romania se afla pe ultimul loc si in ceea ce priveste penetrarea conexiunilor broadband de mare viteza. Numai 44% din companiile locale au o astfel de conexiune, comparativ cu media europeana de peste 60%. Romania, Lituania si Polonia sunt singurele tari din Uniune in care ponderea conexiunilor broadband in randul companiilor este sub 60%.
Studiul Eurostat mai arata ca 27% din companiile locale au un site, 20% deruleaza campanii de publicitate online in domeniul resurselor umane, iar 16% utilizeaza servicii de plati electronice pe internet.
Pe de alta parte, 73% din firmele romanesti isi publica pe internet ofertele, cataloagele si listele de produse, tara situandu-se pe locul al treilea in acest subclasament, dupa Ungaria si Cipru.
Un raport al Autoritatii Nationale pentru Comunicatii (ANC) arata ca veniturile generate din furnizarea de servicii de acces la internet au inregistrat anul trecut cel mai puternic avans din segmentul telecom.
Incasarile au urcat anul trecut cu 33,2%, la 293 mil. euro, in timp ce veniturile din telefonia mobila au crescut cu 16,2%, la 1,88 mld. euro, iar cele din serviciile TV au avansat cu 20,3%, la 367 mil. euro. Pe de alta parte, veni