In conditiile in care calatoriile de business sunt in cadere libera pe fondul problemelor financiare globale, Radisson isi schimba din mers strategia pentru piata din Romania si se reorinteaza, in 2009, catre segmentul de leisure.
“In 2009 vom fi foarte concentrati in atragerea clientilor pe segmentul de leisure pana la cel putin 25% din numarul total al clientilor de anul viitor pentru ca atunci cand calatoriile de afaceri scad, segmentul de leisure este cel care face diferenta”, a declarat, pentru Wall-Street, Torbjorn Bodin, general manager al Radisson SAS.
El recunoaste ca gradul mediu de ocupare de circa 50% inregistrat pana in prezent de hotelul de 5 stele din centrul Bucurestiului este putin sub nivelul estimat initial din cauza crizei economice mondiale care se reflecta si in Romania. “Desi previziunile specialistilor sunt destul de sumbre in ceea ce priveste anul 2009, eu cred ca gradul mediu de ocupare in Bucuresti va scadea cu maximum 5%”, mai spune Bodin, care estimeaza un grad de ocupare mediu de 65-70% pentru Radisson anul viitor.
Avand mare incredere in cresterea segmentului de leisure, Bodin isi mentine inca preconizarile conform carora in vara anului 2009 Radisson va deveni leaderul pietei hoteliere din Capitala. “Pana in vara lui 2009 vrem sa avem cel mai mare grad de ocupare si cea mai mare cota de piata de pe piata bucuresteana”, a adaugat reprezentantul Radisson SAS.
Daca segmentul de accomodation este cel mai afeactat de mediul economic actual, pe segmentele de conferinte si restaurante rezultatele sunt peste asteptari. “Pe partea de conferinte avem deja foarte multe programari pentru anul viitor cand vom gazdui conferinte foarte mari la nivel international, acest segment reprezentand 25% din cifra de afaceri a Radisso, iar in ceea ce priveste restaurantele suntem foarte solicitati pentru ca piata bucuresteana este foarte