Dacă la nivel internaţional criza economică a rescris deja bugetele departamentelor de marketing, în Romånia efectele turbulenţelor globale se vor vedea pregnant începånd cu prima lună a anului viitor. Consolidarea şi restructurarea vor fi cel mai des auzite cuvinte în 2009 în companiile active pe piaţa locală. Dacă pentru unele dintre ele aceste măsuri se vor traduce prin concedieri sau chiar prin închiderea unor activităţi, în altele se va asista la reduceri ale
Dacă la nivel internaţional criza economică a rescris deja bugetele departamentelor de marketing, în Romånia efectele turbulenţelor globale se vor vedea pregnant începånd cu prima lună a anului viitor.
Consolidarea şi restructurarea vor fi cel mai des auzite cuvinte în 2009 în companiile active pe piaţa locală. Dacă pentru unele dintre ele aceste măsuri se vor traduce prin concedieri sau chiar prin închiderea unor activităţi, în altele se va asista la reduceri ale capacităţilor de producţie şi la amånarea investiţiilor.
Bugetul de marketing este, în general, pe un loc de frunte în lista cheltuielilor tăiate pe motiv de criză. „Nu putem nega contribuţia crizei la toate aspectele unui business, iar bugetele de marketing nu fac excepţie. Criza financiară impune o reevaluare a întregului proces de marketing, fiecare activitate şi strategie trebuie gåndită în funcţie de obiectivele companiei în următoarea perioadă şi de rezultatele pe care le-ar putea aduce“, este de părere Claudiu Şerban, director general adjunct al Ringier Romania şi manager al diviziei Economic & Reference.
Managerii de media buying din agenţiile locale se confruntă în această perioadă cu multiple efecte ale crizei globale în planificarea bugetelor clienţilor pentru anul viitor. Şi nu puţine sunt cazurile în care reducerile ajung chiar la 50%. „Foarte multe companii s-ar putea să-şi reducă bugetele de comunicare pen