Dan Vardie a declarat in cadrul emisiunii "Money Report" (The Money Channel) ca in Romania nu ar trebui sa existe doar o taxa auto de penalizare ci si una de bonificare, statul trebuind sa instituie un bonus pentru cei care aleg masini mai putin poluante.
"Asa ceva se intampla de ceva timp in Europa. In Franta, o masina sub 120 gr emisie de dioxid de carbon pe km intra deja in sistemul de bonus. O masina care are emisie de 99 gr CO2/km primeste o mie de euro bonus. In loc sa dea, proprietarul primeste bani", spune Vardie.
Cunoscutul analist auto sustine ca cei din guvern vor trebui sa accepte in final solutia UE care spune ca masinile cu euro 4 sa fie taxate la fel indiferent ca sunt noi sau second-hand.
Jurnalistul si anlistul economic, Dan Suciu, spune insa ca statul nu va accepta aceasta solutie deoarce masinile second-hand cu euro 4 sunt un concurent direct pentru Dacia.
Vardie mai spune ca cei de la APIA nu au fost implicati deloc in construirea acestei legi si-i acuza pe guvernanti ca nu s-au straduit macar sa ofere o minima informare asupra argumentelor care au stat la baza acestei noi masuri fiscale. Dan Vardie a declarat in cadrul emisiunii "Money Report" (The Money Channel) ca in Romania nu ar trebui sa existe doar o taxa auto de penalizare ci si una de bonificare, statul trebuind sa instituie un bonus pentru cei care aleg masini mai putin poluante.
"Asa ceva se intampla de ceva timp in Europa. In Franta, o masina sub 120 gr emisie de dioxid de carbon pe km intra deja in sistemul de bonus. O masina care are emisie de 99 gr CO2/km primeste o mie de euro bonus. In loc sa dea, proprietarul primeste bani", spune Vardie.
Cunoscutul analist auto sustine ca cei din guvern vor trebui sa accepte in final solutia UE care spune ca masinile cu euro 4 sa fie taxate la fel indiferent ca sunt