Impuls Leasing, una din primele zece companii de leasing financiar, a infiintat o firma de leasing operational, care deja a incheiat primul contract cu un client corporate pentru o flota de 22 de camioane.
Principalele diferente intre leasingul financiar si cel operational sunt tratamentul fiscal, in sensul ca ratele platite pentru al doilea tip de finantare sunt deductibile fiscal in intregime, spre deosebire de primul tip. In cazul leasingului financiar bunul finantat ramane in posesia utilizatorului, lucru care nu se intampla la leasingul operational, cumpararea fiind insa o optiune. Aceasta forma de finantare este utilizata in special pentru autovehicule.
"E un produs in principal pentru companii, ele se vor orienta spre acest segment. In aceasta perioada de atentie fata de costuri, leasingul operational iti ofera o rata care include toate serviciile, inclusiv intretinerea masinii si service-ul, deci companiile stiu de la bun inceput care sunt costurile lor", a declarat Razvan Diaconescu, directorul general al Impuls Leasing.
Noua companie se numeste Impuls Leasing Services SRL si de la inceputul anului viitor va lucra si cu persoane fizice, in conditiile in care acum se adreseaza numai clientilor corporate.
"Deja am inceput sa ne informam dealerii cu privire la noul produs de leasing operational", a mai spus Diaconescu.
Piata de leasing operational este inca la un nivel foarte redus comparativ cu leasingul financiar. Principalii jucatori locali sunt ALD Automotive, Hertz Lease, Sixt New Kopel, Arval Romania, Dirent si LeasePlan.
Potrivit unor estimari, leasingul operational reprezinta mai putin de 10% din piata totala de leasing, care a ajuns la 4,9 miliarde de euro anul trecut. Pentru 2008 jucatorii din piata se asteapta la o crestere de 10-15%, pana la circa 5,5 miliarde de euro.
Impuls Leasing (financiar) si-a inceput a