COMUNICAT DE PRESĂ de la Centrul European al Consumatorilor România
Comisia a adoptat două propuneri legislative stabilind o serie de drepturi pentru pasagerii care utilizează serviciile de autobuz si maritime atât pe rutele interne, cât si internationale. Drepturile includ reguli minime de informare a tuturor pasagerilor înainte de si în timpul călătoriei, asistentă si despăgubiri în cazul întreruperii călătoriilor, măsuri în cazul întârzierilor si asistentă specială pentru persoanele cu mobilitate redusă. Pentru solutionarea diferendelor propunerile prevăd organisme nationale independente, ca si în cazul sectoarelor aerian si feroviar.
„UE nu poate permite ca drepturile pasagerilor să fie diferentiate în functie de modul de transport utilizat de aceștia. Cu aceste două noi regulamente vom acoperi toate modurile de transport. Pasagerii pot alege modul de transport preferat stiind că drepturile lor sunt respectate în mod egal, indiferent de mijlocul utilizat", a declarat Antonio Tajani, vice-presedinte al Comisiei Europene responsabil cu transporturile.
Drepturile persoanelor cu mobilitate redusă
Pasagerii cu dizabilităti si cei cu mobilitate redusă adesea nu pot călători cu autobuzul sau cu vaporul din cauza lipsei de accesibilitate a acestor servicii si inexistentei asistentei necesare pentru nevoile lor.
Propunerea abordează aceste probleme interzicând discriminarea pe baza dizabilitătilor sau a mobilitătii reduse la rezervarea unei călătorii sau îmbarcarea la bordul unei nave sau al unui vehicul. Se acordă asistentă gratuită cu conditia ca pasagerul să anunte în prealabil că are nevoie de asistentă si să ajungă la terminal sau în port, la o oră prestabilită, înainte de plecarea planificată. Personalul companiilor si angajatii de la terminalele pentru autobuze sau din porturi trebuie să aibă cunostinte corespunzătoare pentru acordarea