Toată vara, angajatorii din Romånia au cåntat precum greierele din balada lui Topårceanu. Credeau că la noi criza nu va veni... înainte de Crăciun. De unde în vară motoarele economiei duduiau, în noiembrie au început disponibilizările, iar acum se taie, pe capete, bugetele. De unde se „ajustează“ în primul rånd bugetele? Toată lumea ştie: de la resurse umane. Şi mai precis, începånd cu dezvoltarea personalului. Adică de la programe
Toată vara, angajatorii din Romånia au cåntat precum greierele din balada lui Topårceanu. Credeau că la noi criza nu va veni... înainte de Crăciun. De unde în vară motoarele economiei duduiau, în noiembrie au început disponibilizările, iar acum se taie, pe capete, bugetele.
De unde se „ajustează“ în primul rånd bugetele? Toată lumea ştie: de la resurse umane. Şi mai precis, începånd cu dezvoltarea personalului. Adică de la programele de instruire. Urmează apoi „ajustarea“ bugetelor de marketing şi, dacă mai trebuie, procesul continuă şi la alte departamente. Oficial, nicio companie nu recunoaşte că a făcut astfel de tăieri de costuri pentru anul 2009. Cel puţin aşa a reieşit din discuţia purtată cu mai mulţi directori şi specialişti de resurse umane, participanţi la seminarul recent organizat de Exec-Edu, o companie de instruire a ASEBUSS, pe tema „Dezvoltarea talentelor“.
„Criza financiară nu ne-a afectat programele“, declară cu multă convingere Alina Moscu, specialist resurse umane la British American Tobacco. De aceeaşi părere sunt şi alţi reprezentanţi ai unor mari companii, prezenţi la eveniment. „Deşi ar fi nerealist să pretindem că această conjunctură internaţională nu ne va afecta deloc, nu s-a decis nicio ajustare de buget din cauza crizei financiare“, ne asigură Roxana Cîlţea, director resurse umane la Sanofi-Aventis Romånia. Numărul mare de participanţi şi întrebările lansate în cadrul dezbaterilor arată în