Pentru a ajunge de acasa din Bergen County, New Jersey, la slujba sa din centrul Manhattanului, pe Jamie Fisher il costa 25 de dolari (19,83 euro) parcarea, 8 dolari (6,34 euro) taxele de intrare pe autostrada si alti 8 dolari (6,34 euro) motorina, scrie Bloomberg.
In zilele in care merge cu bicicleta la slujba, o distanta de 80 de kilometri dus-intors, singurul cost implicat este cel ce priveste comoditatea. Odata ce Fisher ajunge la biroul sau de la intersectia Fifth Avenue cu 56th Street, el nu isi poate aduce cu el in cladire bicicleta in valoare de 8.000 de dolari (6.347 de euro).
"Primele 25 de mile (40 de kilometri) nu reprezinta o problema - ultimii 45 de metri sunt cei mai dificili", marturiseste Fisher, in varsta de 41 ani, vicepresedintele pe sectorul de energie si derivate la MF Global, cea mai importanta companie de brokeraj ce tranzactioneaza contracte futures. "Nu conteaza de unde pedalezi, odata ce ai ajuns in oras, cel mai greu lucru, practic imposibil, este sa gasesti un loc unde sa parchezi."
Cresterea costurilor aferente transportului si cresterea numarului de piste pentru biciclisti au fost cele care au contribuit la relansarea transportului pe bicicleta in New York, unde acesta a crescut anul trecut cu 35%, conform datelor oferite de Departamentul de Transport.
Acest aspect le ingreuneaza chiar mai mult situatia celor care merg pe bicicleta, in incercarea lor de a gasi un loc de parcare sigur. "Transportul in comun este extrem de aglomerat, iar pretul biletelor este din ce in ce mai mare, astfel ca oamenii ar opta mai degraba pentru biciclete daca ar sti ca gasesc un loc sigur", a spus Wiley Norvell, purtatorul de cuvant al Transportation Alternatives din New York.
Temerile ca bicicletele le vor fi furate sau vandalizate sunt principalul motiv pentru care ciclistii nu aleg acest mijloc de transport pentru a merge la